نکته هایی کلیدی که باید برای طراحی سایت در نظر بگیرید

اگر تیتر این خبر شما را جذب کرده و مشغول خواندن این خبر شده اید، احتمالاً تصمیم به طراحی یک وب سایت دارید و یا قصد بهینه سازی سایت تان را دارید.

هنگام ایجاد یک وب سایت جذاب با عناصر طراحی تاثیرگذار، عواکل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.  اما در میان همه ی این عوامل مهم اولین سوالی که باید بپرسید این است که:  مخاطب من از چه طیف وقشری است و چه انتظاری از ساید دارد، سطح توانایی او برای تعامل و بهره برداری از یک سایت در چه حد است ، چه آیتم هایی برای او اولویت دارد و...

به طور کلی باید نگاه وسلیقه ی شخصی تان را فراموش کنید، هدف شما از ایجاد یک فروشگاه اینترنتی و وب سایتی که برای تجارتتان طراحی میکنید در وهله ی اول جذب نظر مخاطب است ، پس به سلیقه ونظر مخاطبتان توجه کنید و آن را در طراحی سایت مد نظر قرار دهید.


نکته دوم اینکه پیروی صد درصدی از الگوهای رایج برای طراحی سایت اصلا خوب نیست ، مثلا اگر همکاران شما برای طراحی سایت از اسلاید شو و صفحات پر از متن و رنگ های تیره استفاده کرده اند و این امر عمومیت پیدا کرده ، اصلا الزامی به تبعیت از اآنها ندارید.

گاهی متفاوت بودن مزیت به حساب می آید البته تا جایی که این تفاوت منجر به گیج گردن مخاطب در جایگزاری ها و امکانات نگردد. مثلا اگر رند خرید اینترنتی در سایت انتخاب کالا ، رفتن به سبد خرید و پرداخت آنلاین است، پیچیده کردن این روند به قصد ایجاد تفاوت قطعا مضر خواهد بود ، مثلا اینکه بخواهیم قبل از رفتن به درگاه به صفحه ی کالاهای پیشنهادی برویم، چنین تغییراتی برای کاربر سم است و مشتری را از سایت شما فراری میدهد.