در حال بارگزاری
تازه وارد هستید؟
برای تکمیل عملیات خود ثبت نام کنید
برای عضویت در سایت شماره همراه خود را وارد نمایید تا رمز عبور برای شما ارسال شود.
در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید.
عضو هستید؟
برای تکمیل عملیات خود وارد شوید
فراموشی رمز عبور
اگر تیتر این خبر شما را جذب کرده و مشغول خواندن این خبر شده اید، احتمالاً تصمیم به طراحی یک وب سایت دارید و یا قصد بهینه سازی سایت تان را دارید.
هنگام ایجاد یک وب سایت جذاب با عناصر طراحی تاثیرگذار، عواکل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اما در میان همه ی این عوامل مهم اولین سوالی که باید بپرسید این است که: مخاطب من از چه طیف وقشری است و چه انتظاری از ساید دارد، سطح توانایی او برای تعامل و بهره برداری از یک سایت در چه حد است ، چه آیتم هایی برای او اولویت دارد و...
به طور کلی باید نگاه وسلیقه ی شخصی تان را فراموش کنید، هدف شما از ایجاد یک فروشگاه اینترنتی و وب سایتی که برای تجارتتان طراحی میکنید در وهله ی اول جذب نظر مخاطب است ، پس به سلیقه ونظر مخاطبتان توجه کنید و آن را در طراحی سایت مد نظر قرار دهید.
نکته دوم اینکه پیروی صد درصدی از الگوهای رایج برای طراحی سایت اصلا خوب نیست ، مثلا اگر همکاران شما برای طراحی سایت از اسلاید شو و صفحات پر از متن و رنگ های تیره استفاده کرده اند و این امر عمومیت پیدا کرده ، اصلا الزامی به تبعیت از اآنها ندارید.
گاهی متفاوت بودن مزیت به حساب می آید البته تا جایی که این تفاوت منجر به گیج گردن مخاطب در جایگزاری ها و امکانات نگردد. مثلا اگر رند خرید اینترنتی در سایت انتخاب کالا ، رفتن به سبد خرید و پرداخت آنلاین است، پیچیده کردن این روند به قصد ایجاد تفاوت قطعا مضر خواهد بود ، مثلا اینکه بخواهیم قبل از رفتن به درگاه به صفحه ی کالاهای پیشنهادی برویم، چنین تغییراتی برای کاربر سم است و مشتری را از سایت شما فراری میدهد.