در حال بارگزاری
تازه وارد هستید؟
برای تکمیل عملیات خود ثبت نام کنید
برای عضویت در سایت شماره همراه خود را وارد نمایید تا رمز عبور برای شما ارسال شود.
در صورت ناخوانا بودن روی تصویر کلیک کنید.
عضو هستید؟
برای تکمیل عملیات خود وارد شوید
فراموشی رمز عبور
دغدغه ی اغلب کسانی که محیط وب را جهت شروع و یا گسترش کسب وکار خود انتخاب مینمایند و یا به عبارتی توسعه ی کسب وکار خود را در دنیای دیجیتال مارکتینگ پی میگیرند این بوده و هست که تا چه حد این فضا جهت سرمایه گذاری های بلند مدت و هزینه روی تبلیغات آن میتواند عاقلانه و درست باشد.
جواب این سوال به توضیح وبرقرار بودن شروطی منوط است.
اول اینکه کسب وکار شما چیست؟ آیا یک خرده فروش پوشاک هستید یا یک شرکت خدماتی بزرگ و...؟
دوم اینکه کدام یک از بستر های تحت وب را جهت این امر انتخاب کرده اید؟ وبلاگ؟ وب سایت؟ سایت های واسطه گری؟ شبکه های اجتماعی یا ...؟
سوم اینکه هدف شما از ورود به این عرصه چیست؟ فروش محصول ، معرفی خدمت؟ نمایش نمونه کار؟ تعامل با مشتری یا...؟
جواب شما به هریک از این سوالات تاثیر مستقیم در رسیدن به پاسخ این سوالتان دارد که آیا محیط وب برای سرمایه گذاری و نگاه طولانی مدت قابل اطمینان و اعتنا هست یا خیر.
در این مطلب میخواهیم به سوال دوم بپردازیم، این که شما کدام بستر را برای خدمت خود انتخاب نموده اید.
در اینجا سه بستر را که عمدتا استفاده می شود برسی خواهیم کرد:
1) اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی، مثل یک غرفه ی اجاره ای میماند که با امکانات زیاد و هزینه کم در اختیار شماست اما به صورت اجاره ساعتی ، درست است که اجاره بهای آن ناچیز است اما هیچ تضمینی وجود ندارد که تا 1 ساعت دیگر هنوز هم در اختیار شما باشد و هرگونه هزینه برایمعرفی تبلیغ آن به لحظه ای متواند فنا شده وبر باد برود.
2) وبلاگ، باز هم مالکیتی روی آن ندارید ضمن اینکه بلیبوردی است برای تبلیغات دیگران و گوشه و کنار وبلاگ بنر های تبلیغاتی سایر صنف ها را نشان خواهد داد . و هرگونه سرمایه گذاری شما برای تبلیغات وبلاگتان در واقع بزرگ کردن و رشد مالک آن وبلاگ است که شما صفحه ای در سایت او داردی.
3) سایت های واسطه فروش. با زهم مثل وبلاگ هستند با این تفاوت که درصدی از فروش شما را هم از آن خود میکنند.
وچهارم وب سایت اختصاصی، اگر میخواهید از سرمایه گذاری وتبلیغات خود در محیط وب اطمینان حاصل کنید باید یک وب سایت داشه باشید، و هر هزینه ای که برای معرفی وتبلیغ وب سایت خود انجام دهید منجر به رشد وب سایت شما خواهد شد و در واقع ضمن اینکه به فروش شما کمک میکند در طولانی مدت سایت شما را ارتقا داده و روز به روز تجارت شما در عرصه ی وب رشد خواهد کرد.
و البته ذکر یک نکته: شبکه های اجتماعی با توجه به گستردگی زنجیر وار و رایگان بودن خدماتشان بهترین محیط برای معرفی وب سایت و جذب مخاطب واقعی وفعال هستند.
وبلاگ های پر بازدید یکی از مهمترین آپشن ها برای ثبت بک لینک و استفاده از رتبه آنها برای رشد وب سایت هستند
و سایت های واسطه به خصوص در شروع کار ابزارهایی قدرتمند در جهت بازدهی زایلی وسودآوری سایت شما در کوتاهترین زمان هستند.
پس ما هیچ یک از موارد فوق را نفی و رد نمیکنیم. بلکه میگوییم باید همه ای این ابزارها در خدمت وب سیات شما باشند